درحال بارگذاری...

هوشمند سازی کشاورزی (پهپاد کشاورزی)

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

هوشمند سازی کشاورزی (پهپاد کشاورزی)


هوشمند سازی کشاورزی (پهپاد کشاورزی)

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


ماشــینی کردن، خودکارســازی و هوشمندســازی واژه‌هایی اســت که اغلب در همــه حوزه‌های خدمــات و صنعت ازجمله کشاورزی اســتفاده میشود. پرســش مهم این است که بین این واژه‌ها، و بالطبع کشــاورزی ماشــینی، خودکار و هوشــمند چه تفاوتهایی وجود دارد؟

ماشــین اغلب به ابزارهای مصنوع بشــر اطلاق میشــود که فعالیت‌های او را تســهیل میکنند. شاید بیل ساده‌ترین ماشین در کشــاورزی باشد. بذرپاش‌های دســتی از انواع ابزارهای سادهای هســتند که اغلب خود انسان نیروی محرکه آن است. ماشین‌های پیچیده‌تری مثــل تراکتور نیز همین کار ســاده را انجام میدهند اما خود بخــش زیادی از نیروی محرکه را تامین میکنند. از این ابزارها برای انجام فعالیت‌های ساده‌ای مثل شخمزنی، بذرپاشی، تســطیح، آبپاشــی، برداشــت و غیره استفاده می شــود که قبلا بیشــتر به انســان و توان فیزیکی او متکی بود. درهرحال، به همه این ابزارها ماشین میگویند. به عبارت دیگر، ماشین‌های خودکار نتیجه توســعه همان ماشــین‌های ســاده و اغلــب ترکیبی از چند ماشین ساده با کارکردهای مختلف و خودکار است. ماشینهای هوشــمند را باید همان ماشین‌های ســاده یا خودکاری تلقی کرد کــه برخی از توانایی‌های مغز انســان را نیز شبیه‌ســازی میکنند. مثال، همزمان با برداشــت میتوانند تعــداد، وزن، رنگ، اندازه و برخی دیگــر از ویژگی‌های محصول را محاســبه و اعلام کنند. 

ســاده‌ترین ابزارهای هوشــمند کشاورزی، حســگرهای رطوبت و خاک هســتند. ماشین‌های هوشمند پیشــرفته‌تر میتوانند از راه دور سطح زیر کشــت، میزان برداشت و حتی آفات و بیماریها را شناســایی و اعلام کنند.

علاوه بر اقدامات اشاره شده، پهپادها میتوانند در سمپاشی، حمل ونقل و بسیاری از فعالیت‌های دیگر کشــاورزی نیز به کشاورزان کمک کنند و نیز داده‌های جزئی و کلی مرتبط بــا فعالیتها را ثبت و انتقــال داده، پردازش کنند و حتی تصمیم بگیرند.

این ویژگی، یعنی تولید و پردازش خودکار داده‌هاست که آنها را هوشمند میسازد. به عبارت دیگر، در همه این موارد، ســطوح خودکارسازی و یکپارچه ســازی یا ترکیب اقدامات و کارکردها در فرایندهای مختلف کشاورزی است که این ابزارها را از یکدیگر متمایز میکنند. ماشــین های هوشــمند درحال ارتقای خودکارســازی تا ســطوحی از هوش یا کارکرد مغز انســانها هســتند. به این ترتیب، میزان مداخله فیزیکی و حتی ذهنی انســان در کارکرد ماشــین ها و فرایندهای گوناگون تولید کشاورزی را کاهش میدهند.

 

استفاده از پهپاد روشی برای حرکت به سوی کشاورزی هوشمند

جهت ارتباط با سیرنگ با شماره زیر تماس بگیرید:

09925482825


فاطمه رسولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


کشاورزی کشاورز

این مطالب را هم بخوانید!

سرمازدگی محصول

آیا دلیل سرما زدگی محصول را میدانید؟ "یش گفتار سرمازدگی یکی از پدیده های جوی است که علی رغم پیش بینی بودن، در ردیف حوادث غیر مترقبه تعریف می شود. افت شدید و ناگهانی دما بویژه در اوایل فصل بهار، سرما و یخ زدگی محصولات کشاورزی را به دنبال دارد. حادثه ای که متأسفانه در اکثر سال ها باعث بروز خسار...

ادامه مطلب »

آفات پسته در فصل پاییز را چگون...

مبارزه با آفات در فصل پاییز بایستی از مهر ماه آغاز گردد. در اين ماه بايد براي مبارزه با آفاتي مانند زنبورهاي مغزخوار پسته و شب پره خرنوب در باغ اقدام كرد.

ادامه مطلب »

رشد اقتصادی در بخش کشاورزی

بله، بدون شک. رشد اقتصادی در بخش کشاورزی موضوعی جالب و اهمیت‌آمیز است. این موضوع به طور معمول شامل عوامل مختلفی می‌شود که می‌توانند به توسعه اقتصادی در این حوزه کمک کنند. در زیر، تعدادی از عوامل مؤثر در رشد اقتصادی بخش کشاورزی آورده شده‌اند: 1. تکنولوژی و نوآوری: بهبود فناوری در کشاورزی می‌تواند...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116